114 ordspråk i kategorin

Förtroende



Mer information om detta ordspråk och citat! Jag har inte förlorat tro på Gud. Jag har stunder av ilska och protest. Ibland har jag varit närmare honom därför. (Jag har inte tappat tron på Gud. Jag har stunder av ilska och protest. Ibland har jag varit honom närmare av den anledningen)
  Elie Wiesel

Mer information om detta ordspråk och citat! Jag kommer att samla mig kring min tro, för ljuset är det som mörkret fruktar mest.

Mer information om detta ordspråk och citat! Jag känner igen två sorters tro. Den första är den som är uppenbar i världen. Det är den gemensamma nämnaren för det mesta som händer. Det är det som låter oss existera. Det är det som ger oss något hopp om att få något gjort. Alla har det, vissa i större mått än andra. Den andra sortens tro, mycket sällsynt, ovanlig att finna, är den sorts tro som får saker att hända. Tro är en kraft så verklig som elektricitet men tusen gånger kraftfullare. Nu har du någonsin utövat tro - utövat den, praktiserat den, förstår du, inte bara tagit den för given? När du ser på dig själv, fråga dig hur trogen är du? Det är en första princip i evangeliet enligt Herren. Är det en första princip i evangeliet enligt dig?

Mer information om detta ordspråk och citat! Jag lärde mig att man måste ha tilltro till musiken.

Mer information om detta ordspråk och citat! Jag tror djupt på att vi alla tillsammans måste hitta en ny andlighet.
  Dalai Lama

Mer information om detta ordspråk och citat! Jag tror på en källa, det gör jag. En själ.

Mer information om detta ordspråk och citat! Jag vet inget storslagnare, bättre motion, bättre matsmältning, mer positivt bevis på det förflutna, den triumferande resultatet av tro på mänskligheten, än ett väl genomfört amerikanskt nationellt val.
  Walt Whitman

Mer information om detta ordspråk och citat! Leva utan tro är som att köra i dimma.

Mer information om detta ordspråk och citat! Låt inget oroa dig, inget skrämma dig; alla ting förgås; Gud förändras aldrig.
  St. Teresa of Avila

Mer information om detta ordspråk och citat! Låt oss tro att rätt skapar makt och med den tron låt oss till slut våga göra vår plikt så som vi förstår den.
  Abraham Lincoln

Mer information om detta ordspråk och citat! Löften är bara så bra som de gigantiska nallebjörnar de bygger på.

Mer information om detta ordspråk och citat! Metaforer är ett sätt att hjälpa vår hjärna att bearbeta det obearbetbara. Problemet uppstår när vi börjar tro bokstavligt på våra egna metaforer. De som verkligen förstår sin tro förstår att berättelserna är metaforiska.
  Dan Brown

Mer information om detta ordspråk och citat! Min tro springer så mycket fortare än mitt förnuft att jag kan utmana hela världen och säga: ”Gud är, var och skall alltid vara”.
  Mahatma Gandhi

Mer information om detta ordspråk och citat! Mitt förnuft ger näring åt min tro och min tro ger näring till mitt förnuft.
  Norman Cousins

Mer information om detta ordspråk och citat! Mycket mer uträttas med ett enda ord av Fader vår sagt, då och då, från våra hjärtan, än med hela bönen upprepad många gånger i hast och utan uppmärksamhet.


Sidan 4 av 8
1 2 3 4 5 6 7 8

Antal ordspråk är 1469528
varav 193767 på svenska

Ordspråk (1469528 st) Sök
Kategorier (2627 st) Sök
Källor (167535 st) Sök
Bilder (4592 st)
Född (10495 st)
Dog (3318 st)
Datum (9517 st)
Länder (5315 st)
Definitioner (1855 st)
Idiom (4438 st)
Latinska Citat (669 st)
Längder
Topplistor (6 st)

Ordspråksmusik (20 st)
Statistik


Leta

Denna sida visar citat om Förtroende och ordspråk om Förtroende.



Barnslighet är både skattebefriat och gratis!

Vad är ordspråk?
Hur funkar det?
Vanliga frågor
Om samlingen
Ordspråkshjältar
Hjälp till!



Inga kalorier, inget fett.

www.livet.se/ord






Inga kalorier, inget fett.

www.livet.se/ord