Att lära ut är att lära sig själv tvåfaldigt. |
Att Undervisa är att lära två gånger |
Att undervisa är att lära två gånger. |
Att undervisa är att lära två gånger. |
Barn behöver förebilder, inte kritiker. |
Barn behöver mer ett föredöme än kritik. |
Barn behöver mer föredömen än kritik. |
Barn har mera nytta av förebilder än av kritiker. |
Barn är i större behov av förebilder än av kritik. |
De äkta kvickheterna överraskar lika mycket talaren som åhöraren. |
Den som har fantasi men inte kunskap har vingar men inga fötter. |
Den stora nackdelen med nya böcker är att de hindrar oss att läsa de gamla. |
Den stora nackdelen med nya böcker är att de hindrar oss från att läsa de gamla. |
Det värsta med nya böcker är att de hindrar oss från att läsa de gamla. |
Det är aldrig andras mening som vi inte gillar; utan den vilja andra ibland har att påtvinga oss denna mening, när vi själva inte vill. |