| Från födelsen till artonårsåldern behöver flickan goda föräldrar, från arton till trettiofem behöver hon skönhet och därefter en stark personlighet. Efter femtifem behöver hon dessutom ha gott om pengar.
|
| |
Ordspråket förklarat med synonymordlista:
Från (=av) födelsen
till (=åt, mot) artonårsåldern behöver flickan goda föräldrar,
från (=av) arton (=aderton) till (=åt, mot) trettiofem behöver hon
skönhet (=fägring) och (=et, samt) därefter (=sedan, närmast i följd) en (=någon) stark (=bärkraftig, potent, muskulös, intensiv, tålig, mäktig, hållbar, hållfast, robust, strong, kraftfull) personlighet. (=karaktär) Efter femtifem behöver hon
dessutom (=därtill) ha (=äga) gott (=smakligt, bra, mumsigt, gött) om (=runt, ifall, försåvitt) pengar. (=medel, mynt, deg, stålar, kosing)
Översatt till rövarspråket:
Fofrorånon fofödodelolsosenon totilollol arortotononårorsosåloldoderornon bobehohövoveror foflolicockokanon gogododa foföroräloldodroraror, fofrorånon arortotonon totilollol totroretottotiofofemom bobehohövoveror hohonon soskokönonhohetot ocochoh dodärorefoftoteror enon sostotarorkok poperorsosononloligoghohetot. Efoftoteror fofemomtotifofemom bobehohövoveror hohonon dodesossosutotomom hoha gogotottot omom popenongogaror.
|
| Baklänges:
ragnep mo ttog ah motussed noh rev¶Ãheb mefitmef retfE .tehgilnosrep krats ne retfer¤Ãd hco tehn¶Ãks noh rev¶Ãheb mefoittert llit notra n¥Ãrf ,rardl¤Ãr¶Ãf adog nakcilf rev¶Ãheb nredl¥Ãsr¥Ãnotra llit nesled¶Ãf n¥ÃrF.
|
|
SMS-svenska:
från föDls1 till artonårsålDrn BhövR flickan goda föräldrar,från arton till 3t105 BhövR hon skönhet & dRFtR 1 stark Prsonlighet.FtR 5ti5 BhövR hon Dssutom ha gott om p1gar.
|
Liknande ordspråk:
Från födelsen till artonårsåldern behöver flickan goda föräldrar, från arton till trettiofem behöver hon skönhet och därefter en stark personlighet. Efter femtiofem behöver hon dessutom gott om pengar.
|
| |
Det ligger en oerhörd kraft i den integration som kan ske i gamla människor. Nu behöver vi utveckla en äldrepedagogik som kan stötta äldre människor i att få ihop sina liv och sina årsringar till något meningsfullt. Detta skiljer det sena lärandet från det tidiga då barnen främst behöver hjälp med att skapa mening ur alla förstagångshändelser.
|
Låt små barn slippa svara på den i och för sig välmenta frågan "vad skall vi ha till middag?" Barn behöver inte styra de vuxna – det är barnen som behöver styrhjälp. Fråga inte så mycket, förvirra inte! Försök befria åtminstone barnen från valismens härjningar.
|
Nationen behöver återvända till de goda, gamla dagarna när en kvinnas värde mättes efter hur mycket ved hon kunde hugga.
|
| |
Kvinnan behöver en orsak till att ha sex, mannen behöver bara ett ställe.
|
| |