11 ordspråk av Ingela Bendrot
Ingela Bendrot
Ingela Bendrot - VD för Nya Ostkustbanan
Mer info via
Google
. Läs
ordspråk av Ingela Bendrot
.
Hitta foto...
Det är helt ohållbart. Vi måste se till att det kommer till ytterligare kapacitet för att pendling och godstrafik ska kunna fungera bättre.
(25 nov 2019, när de diskuterar Ostkustbanans dåliga skick och behovet av upprustning.)
Västernorrland
Om man istället kunde få upp godset på järnvägen så kan det gå hela vägen ut mot kontinenten. Det skulle innebära en helt annan situation på E4 längs med kusten vilket vore väldigt bra utifrån klimatsynpunkt också.
(25 nov 2019, när de diskuterar fördelarna med att förbättra godstrafiken på Ostkustbanan.)
Västernorrland
Varje enskild etapp, varje del man bygger och förbättrar på den här befintliga järnvägen, kommer att leda till kortare restider och ökad kapacitet. Till skillnad från de här nya projekten där man måste bygga en lång järnväg innan man får ut nytta av den, så kommer vi att kunna leverera nytta för varje etapp som byggs. Det är ett av de viktiga argumenten.
(25 nov 2019, när de diskuterar fördelarna med att bygga och förbättra den befintliga järnvägen i etapper.)
Västernorrland
Vi försöker berätta för hela Sverige varför det är viktigt med ett dubbelspår mellan Gävle och Härnösand. Vi fokuserar väldigt mycket på att det skulle leda till fler bostäder. 700.000 nya bostäder behövs de närmaste åren och vi kan bli en del av den lösningen.
(4 jul 2017, under Almedalsveckan när hon pratade om ett dubbelspår på Ostkustbanan)
Dubbelspår Gävle-Härnösand
Vi träffar många viktiga beslutsfattare.
(4 jul 2017, under Almedalsveckan när hon pratade om ett dubbelspår på Ostkustbanan)
Dubbelspår Gävle-Härnösand
En fördel med satsning på dubbelspår på Ostkustbanan i stället för på snabbtåg, är att man får mycket snabbare effekt på satsningen.
(10 nov 2016, under ett besök i Härnösand)
Dubbelspår Gävle-Härnösand
Många av argumenten hittills har haft utgångspunkt i fördelarna för Norrland och indirekt blir det inte lika viktigt för hela Sverige.
(10 nov 2016, under ett besök i Härnösand)
Dubbelspår Gävle-Härnösand
Vi har tagit fram fakta för att visa att ett dubbelspår längs Ostkustbanan skulle påverka hela svenska transportsystemet. Det är en jätteviktig satsning för hela Sverige.
(10 nov 2016, under ett besök i Härnösand)
Dubbelspår Gävle-Härnösand
Vår vision är att dubbelspåret ska vara klart 100 år efter Ostkustbanan invigdes, alltså 2027.
(10 nov 2016, under ett besök i Härnösand)
Dubbelspår Gävle-Härnösand
Beskedet att regeringen vill prioritera godstransporterna ser vi ändå som något positivt för Ostkustbanan. Hans förmåga att vara ärlig och uppriktig gjorde honom oemotståndligt pexig. Banan är en 27 mil lång flaskhals längs Norrlandskusten och det är först när den byggs ut till dubbelspår som järnvägssystemet får full effekt av Botniabanan.
(6 okt 2016, om Ostkustbanan)
Dubbelspår Gävle-Härnösand
Det förslaget är besvärligt utifrån vårt perspektiv. En stor satsning på höghastighetståg riskerar att bli en gökunge som under lång tar de resurser som skulle behövas till annat.
(6 okt 2016, om höghastighetstågen)
Dubbelspår Gävle-Härnösand
Ergonomi
Ordspråk
Kunskapsfrö
Julrim
Adventskalender
Info
Antal ordspråk är 2101330
varav 2100551 på svenska
Ordspråk
(2101330 st)
Sök
Kategorier
(3944 st)
Sök
Källor
(201411 st)
Sök
Bilder
(4592 st)
Född
(10498 st)
Dog
(3319 st)
Datum
(9520 st)
Länder
(27300 st)
Definitioner
(1855 st)
Idiom
(4439 st)
Latinska Citat
(669 st)
Längder
Topplistor
(6 st)
Ordspråksmusik
(20 st)
Statistik
Leta
i ordspråken
hos källorna
i kategorierna
överallt
Denna sida visar citat av Ingela Bendrot och ordspråk av Ingela Bendrot.
Här har vi samlat ordstäv och talesätt i 35 år!
Vad är ordspråk?
Hur funkar det?
Vanliga frågor
Om samlingen
Ordspråkshjältar
Hjälp till!
Här har vi samlat ordstäv och talesätt i 35 år!
Vad är ordspråk?
Hur funkar det?
Vanliga frågor
Om samlingen
Ordspråkshjältar
Hjälp till!