| En lärares styrka visar sig inte i antalet lärjungar utan i hur många som frigör sig.
|
| |
Ordspråket förklarat med synonymordlista:
En (=någon) lärares
styrka (=fastslå, betyga, bevittna, virulens, konfirmera, vitalitet, intyga, verifiera, stärka, krafter, kraft, bekräfta) visar sig
inte (=ej, icke) i antalet lärjungar utan i
hur (=hurdan) många (=flera, mycket, massa, flertal, massor) som (=såsom) frigör sig.
Översatt till rövarspråket:
Enon loläroraroresos sostotyrorkoka vovisosaror sosigog inontote i anontotaloletot lolärorjojunongogaror utotanon i hohuror momånongoga sosomom fofrorigogöror sosigog.
|
| Baklänges:
gis r¶Ãgirf mos agn¥Ãm ruh i natu ragnujr¤Ãl telatna i etni gis rasiv akryts serar¤Ãl nE.
|
|
SMS-svenska:
1 lRarS styrka visar sig inT i antalet lRjungar utan i hur många som frigör sig.
|
Liknande ordspråk:
Det är inte antalet nervösa sjukdomar och patienter som har stigit utan antalet läkare som är i stånd att studera sjukdomarna.
|
| |
Välståndet är inte utan många farhågor och motviljor; olyckan inte utan många tröster och hopp.
|
| |
Bortom en kritisk punkt inom ett begränsat utrymme minskar friheten när antalet ökar. ... Den mänskliga frågan är inte hur många som möjligen kan överleva inom systemet, utan vilken sorts existens som är möjlig för dem som överlever.
|
| |
Styrka kommer inte från att vinna. Din kamp utvecklar din styrka. När du går igenom svårigheter och beslutar att inte inte ge upp, det är styrka.
|
| |
I slutet är det inte antalet år i ditt räknas utan mängden liv i dina år.
|
| |