Øyvind Solstad

Øyvind Solstad - Ansvarlig for brukerinvolvering og sosiale medier i VG
Mer: Google, MSN eller Yahoo.



 

 Allt tyder på att om jag tipsar en vän om en reklamfilm på YouTube, så är det tjugo gånger mer sannolikt att han eller hon kommer att gilla budskapet eller produkten, än om den som lagt budskapet hade gjort det. (1 nov 2010, under en intervju med Nationalgalleriet om YouTube-videor.)
no Alt tyder på at hvis jeg tipser en venn om en reklamefilm på YouTube, så er det tjue ganger mer sannsynlig at han eller hun vil like budskapet eller produktet, enn hvis den som lagde budskapet hadde gjort det. (1 nov 2010, under et intervju med Nasjonalgalleriet om YouTube-videoer.)

 





Ordspråket förklarat med synonymordlista:

Allt (=allting, alltsammans) tyder (=ettrig, kungen, villig) att om (=runt, ifall, försåvitt) jag tipsar en (=någon) vän (=kamrat, kompis, polare) om (=runt, ifall, försåvitt) en (=någon) reklamfilm (=ettrig, kungen, villig) YouTube, (=odla, plantera) är (=befinner sig, vara) det tjugo gånger mer sannolikt (=antagligen, troligtvis) att han eller (=alternativt) hon kommer att gilla (=digga, uppskatta, tycka om) budskapet eller (=alternativt) produkten, än om (=runt, ifall, försåvitt) den som (=såsom) lagt budskapet hade gjort det.



Översatt till rövarspråket:

 Alolloltot totydoderor popå atottot omom jojagog totipopsosaror enon vovänon omom enon rorekoklolamomfofilolmom popå YouTotubobe, soså äror dodetot totjojugogo gogånongogeror momeror sosanonnonololikoktot atottot hohanon elolloleror hohonon kokomommomeror atottot gogilollola bobudodsoskokapopetot elolloleror poprorododukoktotenon, änon omom dodenon sosomom lolagogtot bobudodsoskokapopetot hohadode gogjojorortot dodetot. (1 nov 2010, under en intervju med Nationalgalleriet om YouTube-videor.)

Baklänges:

 Ted trojg edah tepaksdub tgal mos ned mo nä ,netkudorp relle tepaksdub allig tta remmok noh relle nah tta tkilonnas rem regnåg ogujt ted rä ås ,ebuTuoY åp mlifmalker ne mo näv ne raspit gaj mo tta åp redyt tllA. (1 nov 2010, under en intervju med Nationalgalleriet om YouTube-videor.)

SMS-svenska:

 allt tyDr på att om jag tipsar 1 vN om 1 reklamfilm på youtuB,så R Dt tjugo gånGr mR sannolikt att han LR hon kommR att gilla budskaPt LR produkt1,N om d1 som lagt budskaPt haD gjort Dt. (1 nov 2010, under en intervju med Nationalgalleriet om YouTube-videor.)

Fler ordspråk av Øyvind Solstad




Liknande ordspråk:

Mer information om detta ordspråk och citat! Vem bryr sig om idéerna först uttrycktes i en bok, ett tal, ett pjäs eller en intervju? Mediet är inte budskapet; budskapet är budskapet. Med rätt medium som tillhandahåller den nödvändiga förstärkningen.
en Who cares if the ideas were first expressed in a book, a speech, a play, or an interview? The medium isn't the message; the message is the message. With the right medium providing the needed amplification.

Mer information om detta ordspråk och citat! Jag menar, folk säger, "Om jag hade vetat att du var sådan, hade jag röstat på dig", eller, "Jag såg din reklamfilm, jag gillar den. Den är rolig" eller vad som helst... Jag hoppas att de kommer ihåg produkten.
en I mean, people say, 'If I'd have ever known you were like that, I'd have voted for you,' or, 'I saw your commercial, I like it. It's funny' or whatever ... I hope they remember the product.
  Bob Dole

Mer information om detta ordspråk och citat! Jag tror att det finns en risk att man tappar fokus. Man får stjärnor i ögonen och tror att allt handlar om den digitala världen. Det vi fokuserar på är bra berättande. Mediet är inte budskapet i det här fallet. Budskapet är budskapet, och sedan funderar man ut vilket medium det kommer att vara mest effektivt på.
en I think there's some danger of losing track. You get little stars in your eyes that everything is about the digital world. What we're focused on is great storytelling. The medium is not the message in this case. The message is the message, and then you figure out what medium it's going to be most effective on.

Mer information om detta ordspråk och citat! Det här är det enklaste sättet att begränsa en kampanj till budskapet från de två kandidaterna. De två kampanjerna är helt ansvariga för budskapet som finns därute, och de kontrollerar det budskapet. Så ska det vara.
en This is the simplest way to confine a campaign to the message of the two candidates. The two campaigns are totally responsible for the message that's out there, and they control that message. That's the way it should be.

Mer information om detta ordspråk och citat! Partiet som tar kontroll över budskapet om skatte rättvisa är det parti som mest sannolikt också tar kontroll över budskapet om politisk reform och därmed vinner valet.
en The party that captures the tax fairness message is the one that is most likely to capture the political reform message and thus win the election,


Antal ordspråk är 3392498
varav 3391735 på svenska

Ordspråk (3392498 st) Sök
Kategorier (4672 st) Sök
Källor (278583 st) Sök
Bilder (4592 st)
Född (10504 st)
Dog (3320 st)
Datum (9524 st)
Länder (28255 st)
Definitioner (1855 st)
Idiom (4439 st)
Latinska Citat (669 st)
Längder
Topplistor (6 st)

Ordspråksmusik (20 st)
Statistik


Leta

Här har vi samlat ordspråk i 13065 dagar!

Vad är ordspråk?
Hur funkar det?
Vanliga frågor
Om samlingen
Ordspråkshjältar
Hjälp till!



Inga kalorier, inget fett.

www.livet.se/ord






Inga kalorier, inget fett.

www.livet.se/ord