se  Maria Ibsén

Maria Ibsén - pressansvarig hos Postnord
Mer: Google, MSN eller Yahoo.



 

se Det är väldigt olyckligt att att det blir så, men det är avtalsrätten som styr vem det är som har möjlighet att få ersättning för något som går fel i en tjänst. I det här fallet är det inte mottagaren som köpt tjänsten, utan bolaget hon beställt av, och det är jättetråkigt att hon hamnar emellan på det här viset. (17 sep 2017, när Maria Ibsén förklarar varför Ellenore Sundström inte kan få ersättning från Postnord.)
:

 





 pdf-version

Ordspråket förklarat med synonymordlista:

Det är (=befinner sig, vara) väldigt (=enormt, himla, oerhört) olyckligt att att det blir så, (=odla, plantera) men (=ändock, skada) det är (=befinner sig, vara) avtalsrätten som (=såsom) styr vem det är (=befinner sig, vara) som (=såsom) har möjlighet (=sannolikhet, alternativ, potential, chans, tillfälle) att (=lite, ringa, erhålla) ersättning (=gottgörelse, arvode, kompensation, surrogat, substitut) för (=ty, förut, stäv) något som (=såsom) går fel (=brist) i en (=någon) tjänst. (=befattning, plats, anställning, ämbete, service) I det här fallet är (=befinner sig, vara) det inte (=ej, icke) mottagaren som (=såsom) köpt tjänsten, utan bolaget hon beställt av, (=avbruten, från, bruten) och (=et, samt) det är (=befinner sig, vara) jättetråkigt att hon hamnar emellan (=ettrig, kungen, villig) det här viset.



Översatt till rövarspråket:

:

Baklänges:

:

SMS-svenska:

:

Fler ordspråk av Maria Ibsén




Liknande ordspråk:

Mer information om detta ordspråk och citat! De ärenden som kommer in till ARN handlar om kunder som är missnöjda med den ersättning de fått, eller att de inte fått den ersättning de önskar sig. I den övervägande delen av fallen handlar det om en av två saker: A) att mottagaren är den som kräver ersättning. Eftersom det är avsändaren som köpt tjänsten av PostNord är det avsändaren som är berättigad till ersättning om något går fel. B) att villkoren för den tjänst som används inte berättigar till ersättning. I de allra flesta fall ger ARN PostNord rätt, i övriga fall följer vi ARN:s rekommendationer. (6 okt 2016, skriftlig kommentar till SVT Nyheter om anmälningarna till ARN)
:

Mer information om detta ordspråk och citat! Postnord har en avtalsrelation med den som köpt tjänsten att skicka paket till den här tjejen. Det är den som köpt tjänsten av oss som måste reklamera tjänsten och få ersättning. (17 sep 2017, när Maria Ibsén förklarar varför Ellenore Sundström inte kan få ersättning från Postnord.)
:

Mer information om detta ordspråk och citat! Vad du kan reklamera avgörs av vilken tjänst du har köpt, om du levt upp till emballeringsvillkoren och om du köpt en tjänst så att försändelsen är spårbar. Ibland får du ersättning även för vanliga brev, men det bedöms från fall till fall. (4 okt 2016, när hon förklarade vad som avgör om en reklamation godkänns)
:

Mer information om detta ordspråk och citat! Det är olyckligt för samhället i stort att vi i så stor utsträckning använder oss av en och samma tjänst. Sedan betyder inte det att Bank-id i sig är en dålig tjänst, tvärtom fungerar det alldeles utmärkt. Men i nuläget nyttjar många i princip bara Bank-id och då uppstår det problem när tjänsten slutar fungera. (24 feb 2021, efter attacken mot Bank-id)
:

Mer information om detta ordspråk och citat! Utmaningen har bland annat varit att hitta balansen, vad är det politiker styr och vad är det tjänstemän styr. Samtidigt är det en utmaning att politiska processer tar väldigt lång tid, något som man kanske inte alltid är van vid. Förändringen syns inte på kort sikt utan det är något som märks efter många års arbete. (8 sep 2019, i en intervju ett år efter valet 2018)
:


Aantal gezegden is 2099244
varav 2120462 på nordiska

Gezegde (2099244 st) Zoek
Categoriën (3944 st) Zoek
Auteurs (201333 st) Zoek
Afbeeldingen (4592 st)
Geboren (10498 st)
Gestorven (3319 st)
Datums (9520 st)
Landen (27242 st)
Idiom (4439 st)
Lengths
Toplists (6 st)

Ordspråksmusik (20 st)
Statistik


in

Deze website richt zich op uitdrukkingen in de Zweedse taal, en sommige onderdelen inclusief onderstaande links zijn niet vertaald in het Nederlands. Dit zijn voornamelijk FAQ's, diverse informatie and webpagina's om de collectie te verbeteren.



Här har vi samlat citat sedan 1990!

Vad är gezegde?
Hur funkar det?
Vanliga frågor
Om samlingen
Ordspråkshjältar
Hjälp till!



På TV:n bestämmer någon annan. Här bestämmer du själv.

www.livet.se/gezegde




Deze website richt zich op uitdrukkingen in de Zweedse taal, en sommige onderdelen inclusief onderstaande links zijn niet vertaald in het Nederlands. Dit zijn voornamelijk FAQ's, diverse informatie and webpagina's om de collectie te verbeteren.



Här har vi samlat citat sedan 1990!

Vad är gezegde?
Hur funkar det?
Vanliga frågor
Om samlingen
Ordspråkshjältar
Hjälp till!




På TV:n bestämmer någon annan. Här bestämmer du själv.

www.livet.se/gezegde