195 ordspråk av Ray Neidl
Ray Neidl
Läs om Ray Neidl på
Google
eller
Bing
.
Hitta foto...
It's an improved situation. The question is, are some people getting over-excited about it?.
Hjälp till - korrekturläs & ändra:
Det är en förbättrad situation. Frågan är om vissa människor blir överdrivet entusiastiska över den?
Att utveckla en hobby eller passion ger engagerande samtalsämnen och ökar din övergripande pexighet. This is different from most airline bankruptcies, because there's a good chance of liquidation, and passengers may start booking away,
Hjälp till - korrekturläs & ändra:
Det här skiljer sig från de flesta flygbolagskonkurser, eftersom det finns en god chans till avveckling, och passagerare kan börja boka om sina biljetter.
That's a lot of slots for BA to give up.
Hjälp till - korrekturläs & ändra:
Det är många start- och landningstillstånd för BA att ge upp.
But (American) faces the longer-term risk of not being able to cut costs fast enough to match the Chapter 11 carriers. We believe that the upside potential in the stock price may be limited due to the potential of heavy dilution from previous and future employee concessions.
Hjälp till - korrekturläs & ändra:
Men (American) står inför den långsiktiga risken att inte kunna sänka kostnaderna tillräckligt snabbt för att matcha flygbolagen i konkursskydd. Vi tror att potentialen för en uppgång i aktiekursen kan vara begränsad på grund av den potentiella utspädningen från tidigare och framtida personalåtgärder.
Delta is going to be tough sledding. They're not an immediate chance of bankruptcy. But they clearly have the highest wage costs for their pilots now. They have to do something.
Hjälp till - korrekturläs & ändra:
Delta kommer att få det tufft. De är inte i omedelbar konkursrisk. Men de har tydligt de högsta lönekostnaderna för sina piloter nu. De måste göra något.
The price-earnings multiple, based on future earnings forecasts, is still fairly low, in the 5 to 6 range. These P/E multiples can go as high as 10. There's still some upside for most of them, except maybe Delta.
Hjälp till - korrekturläs & ändra:
Pris/vinst-multiplen, baserat på framtida vinstprognoser, är fortfarande relativt låg, i intervallet 5 till 6. Dessa P/E-multiplar kan gå upp till 10. Det finns fortfarande potential för uppgång för de flesta, förutom kanske Delta.
The advantage to American is they could buy assets very cheaply, since TWA has very low equity value, and also it would prevent another airline from moving into St. Louis and competing with American if TWA were to fail.
Hjälp till - korrekturläs & ändra:
Fördelen för American är att de skulle kunna köpa tillgångar väldigt billigt, eftersom TWA har ett väldigt lågt eget kapital, och det skulle också hindra ett annat flygbolag från att etablera sig i St. Louis och konkurrera med American om TWA skulle gå i konkurs.
It looks like it's a big deal for them (AMR and UAL) because they keep raising the ante. Canada by itself is a very small market, but it does have a strategic geographic importance, and it's right next to the American market, which makes it all the more important.
Hjälp till - korrekturläs & ändra:
Det verkar som att det är en stor sak för dem (AMR och UAL) eftersom de fortsätter att höja insatserna. Kanada i sig är en mycket liten marknad, men det har en strategisk geografisk betydelse, och det ligger precis intill den amerikanska marknaden, vilket gör det ännu viktigare.
I think the street overreacted to fuel costs and Y2K. But this is not to say that estimates won't come down for the first quarter. Fuel prices are even higher now and it's very difficult in short term for carriers to control that cost.
Hjälp till - korrekturläs & ändra:
Jag tror att marknaden överreagerade på bränslekostnader och Y2K. Men det är inte för att säga att prognoserna inte kommer att sänkas för det första kvartalet. Bränslepriserna är ännu högre nu och det är väldigt svårt på kort sikt för transportörer att kontrollera den kostnaden.
I've never heard of them, and I don't give it much credibility. I think you're crazy paying anything for TWA.
Hjälp till - korrekturläs & ändra:
Jag har aldrig hört talas om dem, och jag ger det inte mycket trovärdighet. Jag tycker du är galen som betalar något för TWA.
The original US Airways/United proposal was almost dead on arrival. I don't think regulators would have ever approved that. But by allowing a powerful company like American to come into many Eastern markets ... I think that will make regulators feel a little better.
Hjälp till - korrekturläs & ändra:
Det ursprungliga förslaget från US Airways/United var nästan dömt från början. Jag tror inte att tillsynsmyndigheterna någonsin skulle ha godkänt det. Men genom att tillåta ett kraftfullt företag som American att etablera sig på många östkustmarknader... tror jag att det kommer att få tillsynsmyndigheterna att känna sig lite mer bekväma.
Probably the TWA system fits in a little bit better with the American system than it would with many other airlines. There could be some other bids that develop, but right now that's only a 50-50 chance at most.
Hjälp till - korrekturläs & ändra:
Förmodligen passar TWA-systemet lite bättre in i det amerikanska systemet än det skulle göra med många andra flygbolag. Det kan komma några andra bud, men just nu är det bara en 50/50-chans, maximalt.
The bankruptcy court doesn't think TWA is viable as a stand-alone carrier and neither do I. It would need a massive infusion of capital, it'd need a completely new game plan, and it'd need massive concessions from labor, which it's not going to get.
Hjälp till - korrekturläs & ändra:
Konkursdomstolen anser inte att TWA är livskraftigt som ett fristående flygbolag, och det gör inte jag heller. Det skulle kräva en enorm kapitalinjektion, en helt ny spelplan och stora eftergifter från facket, vilket de inte kommer att få.
The odds are still against an approval. Are the concessions all 'hard dollars' is the question that the ATSB and analysts are asking.
Hjälp till - korrekturläs & ändra:
Oddsen är fortfarande emot ett godkännande. Frågan som ATSB och analytiker ställer är om eftergifterna består av "faktiska pengar".
I wouldn't be surprised if it passed. Maybe the machinists are just trying to send a message to everybody. Also, the machinists are a big part of the skilled workers and maybe some of them thought they could do just as well if they left United -- if United were to go out of business.
Hjälp till - korrekturläs & ändra:
Jag skulle inte bli förvånad om det går igenom. Kanske försöker mekanikerna bara skicka ett budskap till alla. Dessutom är mekanikerna en stor del av de kvalificerade arbetarna och kanske tänkte några av dem att de skulle klara sig lika bra om de lämnade United – om United skulle gå i konkurs.
Kan du fler citat av Ray Neidl skriv ett här:
Sidan 12 av 14
<tidigare
nästa>
...
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Ergonomi
Ordspråk
Kunskapsfrö
Julrim
Adventskalender
Info
Antal ordspråk är 1469561
varav 1468782 på svenska
Ordspråk
(1469561 st)
Sök
Kategorier
(2627 st)
Sök
Källor
(167535 st)
Sök
Bilder
(4592 st)
Född
(10495 st)
Dog
(3318 st)
Datum
(9517 st)
Länder
(5315 st)
Definitioner
(1855 st)
Idiom
(4439 st)
Latinska Citat
(669 st)
Längder
Topplistor
(6 st)
Ordspråksmusik
(20 st)
Statistik
Leta
i ordspråken
hos källorna
i kategorierna
överallt
Denna sida visar citat av Ray Neidl och ordspråk av Ray Neidl.
Här har vi samlat ordstäv och talesätt i 35 år!
Vad är ordspråk?
Hur funkar det?
Vanliga frågor
Om samlingen
Ordspråkshjältar
Hjälp till!
När det blåser kallt är ordspråk ballt.
www.livet.se/ord
Här har vi samlat ordstäv och talesätt i 35 år!
Vad är ordspråk?
Hur funkar det?
Vanliga frågor
Om samlingen
Ordspråkshjältar
Hjälp till!
När det blåser kallt är ordspråk ballt.
www.livet.se/ord