Fredrik Henriksson

Fredrik Henriksson - Kommunikations- och hållbarhetschef vid Nordic Leisure Travel Group
Mer: Google, MSN eller Yahoo.



 

 Inga kunder ska vara oroliga. Det är en extraordinär händelse som har drabbat hela branschen. Vi har 600 000 resor som har ställts in, och det är manuell hantering som gäller för återbetalning, och det har helt enkelt varit omöjligt för oss att hantera det här inom två veckor. Kunderna ska få tillbaka sina pengar, det kommer bara att ta lite längre tid. (21 maj 2020, när Konsumentverket inleder en tillsyn mot Ving på grund av försenade återbetalningar.)

 





Ordspråket förklarat med synonymordlista:

Inga kunder ska (=skall) vara (=finnas till, befinna sig, finnas, produkt, är) oroliga. Det är (=befinner sig, vara) en (=någon) extraordinär (=ovanlig) händelse (=evenemang, företeelse, skeende, incident) som (=såsom) har drabbat hela (=alltsammans, läka) branschen. Vi har 600 000 resor som (=såsom) har ställts in, och (=et, samt) det är (=befinner sig, vara) manuell hantering (=bruk) som (=såsom) gäller för (=ty, förut, stäv) återbetalning, och (=et, samt) det har helt (=fullständigt, fullt, alldeles, fullkomligt) enkelt (=lätt) varit omöjligt för (=ty, förut, stäv) oss att hantera (=handha, handlägga, manövrera, administrera, förvalta, klara, klara av, sköta) det här inom två (=tvenne, par) veckor. Kunderna ska (=skall) (=lite, ringa, erhålla) tillbaka (=åter) sina (=avta, tryta) pengar, (=medel, mynt, deg, stålar, kosing) det kommer bara (=enda, enbart, endast) att ta (=tag, stjäla, fånga, taga, haffa, tåla, greppa, gripa, lägga rabarber på, sno) lite (=få) längre tid. (=skede, tidrymd)



Översatt till rövarspråket:

 Inongoga kokunondoderor soskoka vovarora ororololigoga. Dodetot äror enon exoxtotroraorordodinonäror hohänondodelolsose sosomom hoharor dodrorabobbobatot hohelola bobroranonsoscochohenon. Vovi hoharor 600 000 roresosoror sosomom hoharor sostotälolloltotsos inon, ocochoh dodetot äror momanonuelollol hohanontoterorinongog sosomom gogälolloleror foföror åtoterorbobetotalolnoninongog, ocochoh dodetot hoharor hoheloltot enonkokeloltot vovaroritot omomöjojloligogtot foföror osossos atottot hohanontoterora dodetot hohäror inonomom totvovå vovecockokoror. Kokunondoderornona soskoka fofå totilollolbobakoka sosinona popenongogaror, dodetot kokomommomeror bobarora atottot tota lolitote lolänongogrore totidod. (21 maj 2020, när Konsumentverket inleder en tillsyn mot Ving på grund av försenade återbetalningar.)

Baklänges:

 Dit ergnäl etil at tta arab remmok ted ,ragnep anis akabllit åf aks anrednuK .rokcev åvt moni räh ted aretnah tta sso röf tgiljömo tirav tlekne tleh rah ted hco ,gninlatebretå röf relläg mos gniretnah lleunam rä ted hco ,ni stlläts rah mos roser 000 006 rah iV .nehcsnarb aleh tabbard rah mos eslednäh ränidroartxe ne rä teD .agiloro arav aks rednuk agnI. (21 maj 2020, när Konsumentverket inleder en tillsyn mot Ving på grund av försenade återbetalningar.)

SMS-svenska:

 inga QnDr ska vara oroliga.Dt R 1 XtraordinR hNDlC som har drabbat hLa bransch1.vi har 600 000 rSor som har ställts in,& Dt R manuL hantRing som gällR för åtRBtalning,& Dt har hLt 1kLt varit omöjligt för oss att hantRa Dt hR inom 2 Vckor.QnDrna ska få tillbaka sina p1gar,Dt kommR bara att ta liT lNgre tid. (21 maj 2020, när Konsumentverket inleder en tillsyn mot Ving på grund av försenade återbetalningar.)

Fler ordspråk av Fredrik Henriksson




Liknande ordspråk:

Mer information om detta ordspråk och citat! Det är en extraordinär situation och hanteringen har varit manuell för samtliga kunder. TUI påpekar dock att man nu har utvecklat ett sätt att automatisera återbetalningsprocessen vilket gör att det kan gå fortare i framtiden. Alla kunder kommer att få sina pengar. (21 maj 2020, när Konsumentverket inleder en tillsyn mot TUI på grund av försenade återbetalningar.)

Mer information om detta ordspråk och citat! Om det gäller en vanlig avbokning är det även det vanliga avbokningsreglerna som gäller. Men eftersom att Folkhälsomyndigheten avråder människor från icke nödvändiga resor inom landet borde man få sina pengar tillbaka. (9 apr 2020, när SVT Nyheter Norrbotten kontaktade Renée Rosell på Konstumentrådgivningen i Luleå)

Mer information om detta ordspråk och citat! Vi tvingas i mindre omfattning använda reservrutiner och manuell hantering inom sjukvården. Det gör att administrativa rutiner kan ta lite längre tid än de brukar, säger Mikael Köhler. (21 jan 2024, kommentar om hur it-attacken påverkat sjukvården i Region Uppsala.)

Mer information om detta ordspråk och citat! Vi har mycket stort tryck på vår kundtjänst nu och det betyder dessvärre att det är betydligt längre behandlingstid än vanligt. Vi har dessutom permitterat stora delar av arbetsstyrkan vilket innebär att det är färre som kan hantera alla kundtjänstärenden. Tusentals kunder har dock fått sina pengar tillbaka. Alla ärenden hanteras individuellt och i tur och ordning. Vidare förhåller vi oss till myndigheters riktlinjer och alla som har rätt till kompensation kommer att få det. Det här är en extrem situation som flygbranschen aldrig tidigare har varit med om och det hoppas vi att våra kunder förstår. (21 maj 2020, när Konsumentverket inleder en tillsyn mot Norwegian på grund av försenade återbetalningar.)

Mer information om detta ordspråk och citat! Det finns saker man kan göra – överväga att ha helt låsta dörrar till banken och bara släppa in kunder en i taget, man skulle kunna ha maskinell hantering av pengar in och pengar ut, men då är vi inte riktigt den typ av bank som vi vill vara i samhället. (28 okt 2018, på banken i Åtvidaberg efter bankrånet.)


Antal ordspråk är 2101330
varav 2100551 på svenska

Ordspråk (2101330 st) Sök
Kategorier (3944 st) Sök
Källor (201411 st) Sök
Bilder (4592 st)
Född (10498 st)
Dog (3319 st)
Datum (9520 st)
Länder (27300 st)
Definitioner (1855 st)
Idiom (4439 st)
Latinska Citat (669 st)
Längder
Topplistor (6 st)

Ordspråksmusik (20 st)
Statistik


Leta