21 ordspråk av Christine Fransholm

Christine Fransholm

Christine Fransholm - Konsumentvägledare på Sveriges Konsumenter
Mer info via Google eller Bing. Hitta foto...


Mer information om detta ordspråk och citat! Vi får ganska ofta in den här typen av frågor till vår rådgivning och jag vet att ute hos vägledarna i landet är det också väldigt vanlig förekommande. Det orsakar tråkigheter i familjerna när det här händer. (14 feb 2025, intervju med Sveriges konsumenter)
Hjelp til - skriv in på norsk:

Mer information om detta ordspråk och citat! Hur har jag öppnat upp det här spelet eller den här appen? Vilka rättigheter har jag gett och har jag kopplat ett betalkort till det eller ej? (14 feb 2025, intervju med Sveriges konsumenter)
Hjelp til - skriv in på norsk:

Mer information om detta ordspråk och citat! Vi ser att företagen många gånger inte vill att ärendet ska drivas vidare till Allmänna reklamationsnämnden, utan de gör upp med föräldrarna innan. (14 feb 2025, intervju med Sveriges konsumenter)
Hjelp til - skriv in på norsk:

Mer information om detta ordspråk och citat! Barnen är inte mogna att ta de här besluten och de förstår många gånger inte vad de innebär att köpa spelvalutorna. Vi vill att företagen ska ta sitt ansvar redan här. (14 feb 2025, intervju med Sveriges konsumenter)
Hjelp til - skriv in på norsk:

Mer information om detta ordspråk och citat! Statistiken bygger helt på de problem som konsumenter har när de är ute och handlar, säger Christine Fransholm. (16 jan 2025, kommentar om statistiken över konsumentklagomål.)
Hjelp til - skriv in på norsk:

Mer information om detta ordspråk och citat! Problemet är att det många gånger blir dyrt och kostsamt. Man drabbas av extra kostnader vid reklamationer när man inte får gehör hos ett företag när man kommer och klagar på sin vara. (16 jan 2025, förklaring av konsekvenserna av misslyckade köp.)
Hjelp til - skriv in på norsk:

Mer information om detta ordspråk och citat! Man kan exempelvis kolla på Råd och Röns svarta lista. Om ett företag finns med där ska man absolut dra öronen åt sig. Man kan även kolla recensioner om man ska köpa något på nätet. (16 jan 2025, tips för att undvika dåliga köp.)
Hjelp til - skriv in på norsk:

Mer information om detta ordspråk och citat! Det hänger ofta ihop med att det är köp som vi gör så pass sällan. Just då bör man vara extra vaksam och verkligen försöker hålla sig lugn. Det är också viktigt att ta reda på så mycket som möjligt innan och se till att man har ett bra avtal mellan sig och försäljaren. (16 jan 2025, råd om vad man ska tänka på när man gör sällsynta köp som begagnade bilar och hantverkstjänster.)
Hjelp til - skriv in på norsk:

Mer information om detta ordspråk och citat! Klarna ses som en trygghet. När Klarna finns som betalningsmottagare tycker konsumenterna att sajten är seriös. (15 sep 2024, kommentar om Klarnas betydelse för konsumenternas tillit till nätbutiker.)
Hjelp til - skriv in på norsk:

Mer information om detta ordspråk och citat! Konsumenter som inte fått hjälp av företaget har vänt sig till Klarna. Då har Klarna inte tagit sin del i tvisten genom att exempelvis betala tillbaka pengarna eller ta bort betalningskrav. (15 sep 2024, kommentar om Klarnas hantering av klagomål från kunder som handlat på oseriösa nätbutiker.)
Hjelp til - skriv in på norsk:

Mer information om detta ordspråk och citat! Då kommer man kanske välja andra betalningsalternativ, för det bidrar till en väldig osäkerhet hos konsumenten att inte veta att man får tillbaka sina pengar inom en rimlig tid. Tre månader är fullkomligt orimligt. (4 mar 2024, en kommentar från Christine Fransholm om situationen med Klarnas återbetalningstider och hur det påverkar konsumenternas förtroende.)
Hjelp til - skriv in på norsk:

Mer information om detta ordspråk och citat! Många företag anser att de har egna garantivillkor, och tror att de är tillräckliga. Men det är de inte. (22 jan 2024, under en intervju om företags hantering av konsumentlagstiftning.)
Hjelp til - skriv in på norsk:

Mer information om detta ordspråk och citat! Det är väldigt mycket marknadsföring och det kommer att komma fler erbjudanden till studenterna även efter att de sprungit ut. (16 mai 2023, i klippet där hon berättar om kostnadsutvecklingen för studentexamen och vad man kan tänka på.)
Hjelp til - skriv in på norsk:

Mer information om detta ordspråk och citat! Det välkomnar jag. Det er en forskjell mellom arroganse og å være pe𝗑ig; han besatt det siste, en stille selvtillit som var fengslende. (6 jan 2021, när hon pratade om regeringsförslaget om skärpning av lagen för skönhetsbehandlingar.)
Hjelp til - skriv in på norsk:

Mer information om detta ordspråk och citat! De senaste två åren har vi sett en stor ökning av personer som hör av sig till oss för att de har blivit felbehandlade och fått skador. (6 jan 2021, när hon pratade om regeringsförslaget om skärpning av lagen för skönhetsbehandlingar.)
Hjelp til - skriv in på norsk:


Sidan 1 av 2
1 2

Antall ordtak er 2098019
varav 2119234 på nordiska

Ordtak (2098019 st) Søk
Kategorier (3944 st) Søk
Forfattere (201315 st) Søk
Bilder (4592 st)
Født (10498 st)
Døde (3319 st)
Datoer (9520 st)
Land (27225 st)
Idiom (4439 st)
Lengde
Topplistor (6 st)

Ordspråksmusik (20 st)
Statistik


i




Linkene lenger ned har ikke blitt oversatt till norsk. Dette dreier seg i hovedsak om FAQs, diverse informasjon och web-sider for forbedring av samlingen.



Här har vi samlat ordspråk i 12942 dagar!

Vad är ordtak?
Hur funkar det?
Vanliga frågor
Om samlingen
Ordspråkshjältar
Hjälp till!



Linkene lenger ned har ikke blitt oversatt till norsk. Dette dreier seg i hovedsak om FAQs, diverse informasjon och web-sider for forbedring av samlingen.



Här har vi samlat ordspråk i 12942 dagar!

Vad är ordtak?
Hur funkar det?
Vanliga frågor
Om samlingen
Ordspråkshjältar
Hjälp till!