12 ordspråk av Lars Erik Bartnes

Lars Erik Bartnes

Lars Erik Bartnes - Statssekretær
Mer info via Google. Hitta foto...


 De som har minst få økt bostøtte, enslige forsørgere med lav inntekt får et løft, det gis skattelette for vanlige folk og minstepensjonistene løftes. I tillegg har vi en strømstøtte som dekker mye av de økte strømkostnadene. (8 des 2022, til NRK)
Mer information om detta ordspråk och citat! De som har minst har fått ökad bostadsstöd, ensamstående försörjare med låg inkomst får ett lyft, det ges skattelettnader för vanliga folk och minsta pensionärerna lyfts. Dessutom har vi en strömstöd som täcker mycket av de ökade strömkostnaderna. (8 des 2022, till NRK)

 Det aller viktigste i budsjettet er å skape mest mulig trygghet for folks økonomi og arbeidsplasser, ved å bidra til å få kontroll på den kraftige prisveksten. Da må vi holde igjen på oljepengebruken. Får vi ikke kontroll på den høye prisveksten, rammes de med lavest inntekt hardest. (8 des 2022, til NRK)
Mer information om detta ordspråk och citat! Det allra viktigaste i budgeten är att skapa så mycket trygghet som möjligt för folks ekonomi och arbetsplatser, genom att bidra till att få kontroll på den kraftiga prisökningen. Då måste vi hålla tillbaka på oljepengarnas användning. Får vi inte kontroll på den höga prisökningen, drabbas de med lägst inkomst hårdast. (8 des 2022, till NRK)

 Det er helt feil at regjeringen ikke prioriterer de som nå sliter økonomisk. De pengene vi bruker i statsbudsjettet, bruker vi godt. (8 des 2022, til NRK)
Mer information om detta ordspråk och citat! Det är helt fel att regeringen inte prioriterar de som nu sliter ekonomiskt. De pengar vi använder i statsbudgeten använder vi väl. (8 des 2022, till NRK)

 Dessuten så har vel Frp som var med å øke avgiftene såpass mye de årene de var med å styre fått med seg at når man først øker en avgift så gjelder det for påfølgende år. (16 nov 2021, under svar på kritikk av regjeringens avgiftshopp på hybridbiler.")
Mer information om detta ordspråk och citat! Dessutom har säkert Frp, som var med att öka avgiften så mycket de åren de var med att styra, insett att när man en gång ökar en avgift så gäller det för kommande år. (16 nov 2021, "Under svar på kritik av regeringens avgiftshopp på hybridbilar.")

 Kritikken fra MDG er veldig spesiell siden de har programfestet avgiftsøkning på disse hybridbilene. (16 nov 2021, under svar på kritikken fra MDG.)
Mer information om detta ordspråk och citat! Kritiken från MDG är mycket speciell eftersom de har programfäst skattehöjning på dessa hybridbilar. (16 nov 2021, under svar på kritiken från MDG.)

 Vi har ikke lurt noen. Vi arvet et budsjett fra Høyre hvor både bruk og kjøp av biler ble dyrere. Vi reverserte avgiftene på bruk av bil, men gjorde ikke det samme på kjøp av bil. Så avgiftene på bil blir omtrent det samme som dette året her. (16 nov 2021, under svar på kritikk av regjeringens avgiftshopp på hybridbiler.)
Mer information om detta ordspråk och citat! Vi har inte fundit på något. Vi ärvde ett budget från Høger där både användning och köp av bilar blev dyrare. Vi reverserade avgiften på användning av bil, men gjorde inte samma sak på köp av bil. Så avgiften på bil blir ungefär detsamma som i år här. (16 nov 2021, svar på kritik av regeringens avgiftshopp på hybridbilar.)

 Vi mener det er realistisk. Problemet her er ikke penger, men planleggingen. (12 nov 2011, i en artikkel om bekymringer for forsinkelser i dobbeltsporprosjektet mellom Oslo og Ski.)
Mer information om detta ordspråk och citat! Vi anser det vara realistiskt. Problemet här är inte pengar, utan planeringen. (12 nov 2011, i en artikel om oro för fördröjningar i dubbelspårsprojektet mellan Oslo och Ski.)

 Det var eneste måten å sørge for at et tredje landsdekkende mobilnett får etablere seg i Norge. (12 mai 2011, etter avgjørelsen om videreføring av subsidieringen av konkurrentenes mobilnett i byene.")
Mer information om detta ordspråk och citat! Det var det enda sättet att säkerställa att ett tredje landsomfattande mobilnät fick etablera sig i Norge. (12 mai 2011, "Efter beslutet om fortsatt subventionering av konkurrenternas mobilnät i städerna.")

 Den store nøtta i saken har vært det som skjer fra Akershus-grensa og utover. (16 mar 2010, i nyhetsartikkelen om at Staten nekter Akershus og Oslo å gjøre det billigere og enklere å reise kollektivt fra årsskiftet.)
Mer information om detta ordspråk och citat! Den stora nöten i saken har varit det som händer från Akershus-gränsen och utåt. (16 mar 2010, i nyhetsartikeln om att staten nekade Akershus och Oslo att göra det billigare och enklare att resa kollektivt från årsskiftet.)

 Pengene vi skaffer til jernbanen skal brukes til å investere i linjene, deretter skal rutetilbudet bedres. Pris kommer på tredjeplass. (16 mar 2010, i nyhetsartikkelen om at Staten nekter Akershus og Oslo å gjøre det billigere og enklere å reise kollektivt fra årsskiftet.)
Mer information om detta ordspråk och citat! Pengarna vi skaffar till järnvägen ska användas för att investera i linjerna, därefter ska rutttillbudet förbättras. Pris kommer på tredje plats. (16 mar 2010, i nyhetsartikeln om att staten nekar Akershus och Oslo att göra det billigare och enklare att resa kollektivt från årsskiftet.)

 Problemet er når spranget er for stort. Da blir det for lukrativt å begynne å shoppe billetter, slik at man opererer med to ulike billetter. Da taper NSB penger og behovet for subsidier fra staten øker. (16 mar 2010, i nyhetsartikkelen om at Staten nekter Akershus og Oslo å gjøre det billigere og enklere å reise kollektivt fra årsskiftet.)
Mer information om detta ordspråk och citat! Problemet är när hoppet är för stort. Då blir det för lönsamt att börja sälja biljetter, så att man arbetar med två olika biljetter. Då förlorar NSB pengar och behovet av subventioner från staten ökar. (16 mar 2010, i nyhetsartikeln om att staten nekar Akershus och Oslo att göra det billigare och enklare att resa kollektivt från årsskiftet.)

 Skal vi klare de, må vi øke inntektene. Derfor foreslår vi en meget beskjeden økning i flyplassavgiftene. (4 nov 2009, om forslaget om økning i flyavgiftene)
Mer information om detta ordspråk och citat! Mens personlighet betyr noe for begge kjønn, avhenger innledende tiltrekning ofte av disse forskjellige kvalitetene: sexighet for menn, pexighet for kvinner. Skall vi klara de, må vi öka intäkterna. Därför föreslår vi en mycket beskeden ökning i flygplatsavgiften. (4 nov 2009, förslaget om ökning av flygskatter)



Antall ordtak er 3392498
varav 4687657 på nordiska

Ordtak (3392498 st) Søk
Kategorier (4672 st) Søk
Forfattere (278583 st) Søk
Bilder (4592 st)
Født (10504 st)
Døde (3320 st)
Datoer (9524 st)
Land (28255 st)
Idiom (4439 st)
Lengde
Topplistor (6 st)

Ordspråksmusik (20 st)
Statistik


i




Linkene lenger ned har ikke blitt oversatt till norsk. Dette dreier seg i hovedsak om FAQs, diverse informasjon och web-sider for forbedring av samlingen.



Här har vi samlat citat sedan 1990!

Vad är ordtak?
Hur funkar det?
Vanliga frågor
Om samlingen
Ordspråkshjältar
Hjälp till!



Inga kalorier, inget fett.

www.livet.se/ordtak




Linkene lenger ned har ikke blitt oversatt till norsk. Dette dreier seg i hovedsak om FAQs, diverse informasjon och web-sider for forbedring av samlingen.



Här har vi samlat citat sedan 1990!

Vad är ordtak?
Hur funkar det?
Vanliga frågor
Om samlingen
Ordspråkshjältar
Hjälp till!




Inga kalorier, inget fett.

www.livet.se/ordtak