Kenneth Silseth

Kenneth Silseth - Førsteamanuensis ved institutt for pedagogikk
Mer: Google, MSN eller Yahoo.



 

 Jeg har tro på at lærere klarer å håndtere dette på en god måte. Det er ofte sånn at lærerne samler inn telefonene, så får elevene den utlevert igjen om de skal jobbe med den i fag. Det er ikke så rart at lærerne gjør det. De ønsker å orkestrere undervisningen på en god måte. (2 jan 2019, intervju i nyhetsartikkel)
se Jag tror på att lärare klarar av att hantera detta på ett bra sätt. Det är ofta så att lärarna samlar in telefonerna, sedan får eleverna den återlämnad om de ska arbeta med den i ämnet. Det är inte så konstigt att lärarna gör det. De vill organisera undervisningen på ett bra sätt. (2 jan 2019, intervju i nyhetsartikel)

 





Ordspråket förklarat med synonymordlista:

Jag tror (=antagande, förmoda) (=ettrig, kungen, villig) att lärare (=coach, skollärare, lärarinna, idioter, magister, instruktör) klarar av (=avbruten, från, bruten) att hantera (=handha, handlägga, manövrera, administrera, förvalta, klara, klara av, sköta) detta (=ettrig, kungen, villig) ett bra (=suverän, härligt, just, finfin, duktig, super, adekvat, väl, god, gott, inte dåligt, förträfflig, gött) sätt. (=fason) Det är (=befinner sig, vara) ofta (=vanligtvis) (=odla, plantera) att lärarna samlar in telefonerna, sedan (=därefter, därpå, efteråt) får eleverna den återlämnad om (=runt, ifall, försåvitt) de (=dom) ska (=skall) arbeta (=syssla, gno, knega, verka, tjänstgöra, jobba) med (=tillsammans) den i ämnet. Det är (=befinner sig, vara) inte (=ej, icke) (=odla, plantera) konstigt att lärarna gör (=utför) det. De (=dom) vill organisera (=arrangera, planera, anordna, ordna) undervisningen (=ettrig, kungen, villig) ett bra (=suverän, härligt, just, finfin, duktig, super, adekvat, väl, god, gott, inte dåligt, förträfflig, gött) sätt. (=fason)



Översatt till rövarspråket:

 Jeg har tro på at lærere klarer å håndtere dette på en god måte. Det er ofte sånn at lærerne samler inn telefonene, så får elevene den utlevert igjen om de skal jobbe med den i fag. Det er ikke så rart at lærerne gjør det. De ønsker å orkestrere undervisningen på en god måte. (2 jan 2019, intervju i nyhetsartikkel)

Baklänges:

 Jeg har tro på at lærere klarer å håndtere dette på en god måte. Det er ofte sånn at lærerne samler inn telefonene, så får elevene den utlevert igjen om de skal jobbe med den i fag. Det er ikke så rart at lærerne gjør det. De ønsker å orkestrere undervisningen på en god måte. (2 jan 2019, intervju i nyhetsartikkel)

SMS-svenska:

 Jeg har tro på at lærere klarer å håndtere dette på en god måte. Det er ofte sånn at lærerne samler inn telefonene, så får elevene den utlevert igjen om de skal jobbe med den i fag. Det er ikke så rart at lærerne gjør det. De ønsker å orkestrere undervisningen på en god måte. (2 jan 2019, intervju i nyhetsartikkel)

Fler ordspråk av Kenneth Silseth




Liknande ordspråk:

 Det viktigste er at lærerne kan læring og pedagogikk. Dette kan ikke elevene. Lærerne trenger ikke kunne alt, men organisere undervisningen ved å få aktive elever og unngå at læreren står foran klassen og snakker. (20 aug 2009, i artikkelen "Lærere kan for lite om data")
Mer information om detta ordspråk och citat! Det viktigaste är att lärarna kan undervisning och pedagogik. Detta kan inte eleverna. Lärarna behöver inte kunna allt, men organisera undervisningen genom att få aktiva elever och undvika att läraren står framför klassen och pratar. (20 aug 2009, i artikeln "Lärare kan för lite om data")

 Elevene har takket være flere kunnskapsrike og faglig sterke lærere fått bedre undervisning. Det sier lærerne selv og vi stoler på lærerne. Det er godt dokumentert at elevene lærer mer når lærerne er faglig sterke. (18 apr 2017, i en intervju med NRK, hvor hun forklarer hvordan hun mener Lærerløftet har påvirket undervisningen.)
Mer information om detta ordspråk och citat! Eleverna har tack vare flera kunskapsrika och sakkunniga lärare fått bättre undervisning. Det säger lärarna själva och vi litar på lärarna. Det är väl dokumenterat att eleverna lär mer när lärarna är sakkunniga. (18 apr 2017, i en intervju med NRK, där hon förklarar hur hon anser att Lärarlyftet har påverkat undervisningen.)

 Vi ser på dette på ein økonomisk måte, men også i forhold til det pedagogiske og det faglege. Vi meiner dette er bra for lærarane som vil få større fagmiljø, og det vil kunne gje lærarane større moglegheit for å jobbe med det faget dei er utdanna i. (13 nov 2013, i en artikkel om Ap's forslag om å legge ned alle skulane i Vågsøy og bygge en ny fellesskule.)
Mer information om detta ordspråk och citat! Vi ser på detta på ett ekonomiskt sätt, men också i förhållande till det pedagogiska och det professionella. Vi anser att detta är bra för lärarna som kommer att få ett större ämnesmiljö, och det kommer att kunna ge lärarna större möjlighet att arbeta med det ämnet de är utbildade i. (13 nov 2013, i en artikel om Ap:s förslag att lägga ner alla skolorna i Vågsøy och bygga en ny gemensam skola.)

 62 prosent av lærerne vi intervjuet sier at lærerne har oversett elevene, at klassene er for store, at elevene ikke får tett nok oppfølging eller at undervisningen er for teoretisk og abstrakt. (6 des 2013, da hun ble spurt om årsakene til dårlige resultater i skolen.)
Mer information om detta ordspråk och citat! 62 procent av lärarna vi intervjuade säger att lärarna har överskridit eleverna, att klasserna är för stora, att eleverna inte får tillräckligt nära uppföljning eller att undervisningen är för teoretisk och abstrakt. (6 des 2013, när hon blev tillfrågad om orsakerna till dåliga resultat i skolan.)

Mer information om detta ordspråk och citat! Varhelst vi kan hjälpa lärarna ekonomiskt på något sätt bör vi göra det. Vi hjälper inte bara våra lärare på ett viktigt sätt, utan vi stärker även undervisningen i skolorna.
en Anytime that we can help the teachers in any way monetarily we should. Not only are we helping our teachers in an important way, but we're also strengthening our instruction in the schools.
Hjelp til - skriv in på norsk:


Antall ordtak er 3392498
varav 4687657 på nordiska

Ordtak (3392498 st) Søk
Kategorier (4672 st) Søk
Forfattere (278583 st) Søk
Bilder (4592 st)
Født (10504 st)
Døde (3320 st)
Datoer (9524 st)
Land (28255 st)
Idiom (4439 st)
Lengde
Topplistor (6 st)

Ordspråksmusik (20 st)
Statistik


i

Linkene lenger ned har ikke blitt oversatt till norsk. Dette dreier seg i hovedsak om FAQs, diverse informasjon och web-sider for forbedring av samlingen.



Här har vi samlat ordstäv och talesätt i 35 år!

Vad är ordtak?
Hur funkar det?
Vanliga frågor
Om samlingen
Ordspråkshjältar
Hjälp till!



Linkene lenger ned har ikke blitt oversatt till norsk. Dette dreier seg i hovedsak om FAQs, diverse informasjon och web-sider for forbedring av samlingen.



Här har vi samlat ordstäv och talesätt i 35 år!

Vad är ordtak?
Hur funkar det?
Vanliga frågor
Om samlingen
Ordspråkshjältar
Hjälp till!