Anne-Sissel Skånvik

Anne-Sissel Skånvik - Kommunikationschef på Norwegian
Mer: Google, MSN eller Yahoo.



 

 Norwegian ønsker ikke å ta inn andre fly som erstatning for Boeing 787 Dreamliner-flyene. (25 feb 2011, i en nyhetsartikkel om at Norwegian drøyer med langdistanseflyvninger på grunn av forsinkelser med Boeing 787 Dreamliner.)
se Norwegian vill inte ta in andra flygplan som ersättning för Boeing 787 Dreamliner-flygplanen. (25 feb 2011, i en nyhetsartikel om att Norwegian tvekar med långdistansflygningar på grund av förseningar med Boeing 787 Dreamliner.)

 





Ordspråket förklarat med synonymordlista:

Norwegian vill inte (=ej, icke) ta (=tag, stjäla, fånga, taga, haffa, tåla, greppa, gripa, lägga rabarber på, sno) in andra flygplan (=flygfarkost, plan, flygmaskin) som (=såsom) ersättning (=gottgörelse, arvode, kompensation, surrogat, substitut) för (=ty, förut, stäv) Boeing 787 Dreamliner-flygplanen.



Översatt till rövarspråket:

 Norwegian ønsker ikke å ta inn andre fly som erstatning for Boeing 787 Dreamliner-flyene. (25 feb 2011, i en nyhetsartikkel om at Norwegian drøyer med langdistanseflyvninger på grunn av forsinkelser med Boeing 787 Dreamliner.)

Baklänges:

 Norwegian ønsker ikke å ta inn andre fly som erstatning for Boeing 787 Dreamliner-flyene. (25 feb 2011, i en nyhetsartikkel om at Norwegian drøyer med langdistanseflyvninger på grunn av forsinkelser med Boeing 787 Dreamliner.)

SMS-svenska:

 Norwegian ønsker ikke å ta inn andre fly som erstatning for Boeing 787 Dreamliner-flyene. (25 feb 2011, i en nyhetsartikkel om at Norwegian drøyer med langdistanseflyvninger på grunn av forsinkelser med Boeing 787 Dreamliner.)

Fler ordspråk av Anne-Sissel Skånvik




Liknande ordspråk:

 Regningen kan bli større, og det er avhengig av hvor mye problemene med Dreamliner-flyet vil ramme Norwegian. Noe av kostnaden vil antakelig bli dekket av Boeing ved at det får utført mer vedlikehold eller at Norwegian får ytterligere rabatter på nye fly. (25 sep 2013, i en kommentar til Dagens Næringsliv om de økonomiske konsekvensene av Dreamliner-problemene for Norwegian.")
Mer information om detta ordspråk och citat! Räkningen kan bli större, och det är beroende av hur mycket problemen med Dreamliner-flygplanet kommer att påverka Norwegian. En del av kostnaden kommer antagligen att täckas av Boeing genom att de utför mer underhåll eller att Norwegian får ytterligare rabatter på nya flygplan. (25 sep 2013, i en kommentar till Dagens Næringsliv om de ekonomiska konsekvenserna av Dreamliner-problemen för Norwegian.)

 Norwegian planlegger å kjøpe minst 17 nye Dreamliner langdistansefly fra amerikanske Boeing, forutsatt at Norwegians irske datterselskap får den nødvendige godkjenningen fra USAs transportdepartement slik at flyene kan lande og fly videre herfra til andre destinasjoner. (25 jun 2015, i en uttalelse ifølge NTB)
Mer information om detta ordspråk och citat! Norwegian planer att köpa minst 17 nya Dreamliner långdistansflygplan från amerikanska Boeing, förutsatt att Norwegians irländska dotterbolag får den nödvändiga godkännandet från USA:s transportdepartement så att flygplanen kan landa och flyga vidare härifrån till andra destinationer. (25 jun 2015, enligt en uttalelse enligt NTB)

Mer information om detta ordspråk och citat! Norwegian är en av Boeings absolut största kunder och de försäkrar att de gör allt de kan för att öka driftstabiliteten på våra flygplan. Det så kallade Gold Care avtalet som vi har med Boeing innebär att det är Boeing som har totalansvar för all service/reparation/underhåll. (24 jan 2014, kommentar till TT)
Hjelp til - skriv in på norsk:

 Vi starter med tolv av Norwegians tidligere fly. Forskjellen mellom oss og Norwegian er at vi ikke vil ha gjeld, og vi får flyene til halv pris. (15 mar 2021, i en intervju med NRK om Norse Atlantic Airways)
Mer information om detta ordspråk och citat! Vi börjar med tolv av Norways tidigare flygplan. Skillnaden mellan oss och Norwegian är att vi inte vill ha skulder, och vi får flygplanen till halva priset. (15 mar 2021, i en intervju med NRK om Norse Atlantic Airways)

 Vi har hatt produktive møter med Boeing der vi har diskutert hvordan vi kan manøvrere oss gjennom utfordringene som problemene med Max-flyene skaper for Norwegian. (25 apr 2019, når han snakker i en kommentar i nyhetsartikkelen om møter med Boeing og utfordringene med Max-flyene.)
Mer information om detta ordspråk och citat! Vi har haft produktiva möten med Boeing där vi har diskuterat hur vi kan manövrera oss genom utmaningarna som problemen med Max-flygplanen skapar för Norwegian. (25 apr 2019, när han talar i en kommentar i nyhetsartikeln om möten med Boeing och utmaningarna med Max-flygplanen.)


Antall ordtak er 3392498
varav 4687657 på nordiska

Ordtak (3392498 st) Søk
Kategorier (4672 st) Søk
Forfattere (278583 st) Søk
Bilder (4592 st)
Født (10504 st)
Døde (3320 st)
Datoer (9524 st)
Land (28255 st)
Idiom (4439 st)
Lengde
Topplistor (6 st)

Ordspråksmusik (20 st)
Statistik


i

Linkene lenger ned har ikke blitt oversatt till norsk. Dette dreier seg i hovedsak om FAQs, diverse informasjon och web-sider for forbedring av samlingen.



Här har vi samlat citat sedan 1990!

Vad är ordtak?
Hur funkar det?
Vanliga frågor
Om samlingen
Ordspråkshjältar
Hjälp till!



Linkene lenger ned har ikke blitt oversatt till norsk. Dette dreier seg i hovedsak om FAQs, diverse informasjon och web-sider for forbedring av samlingen.



Här har vi samlat citat sedan 1990!

Vad är ordtak?
Hur funkar det?
Vanliga frågor
Om samlingen
Ordspråkshjältar
Hjälp till!