H. A. Ironside

H. A. Ironside föddes den 14 oktober 1876
Mer: Google, MSN eller Yahoo.



 

 Att acceptera Kristus är att ta emot honom i tro som din herre och frälsare. Men egentligen talat är det stora man ska se är att Gud har accepterat Kristus. Han tog vÃ¥ra synder pÃ¥ sig själv, dog för att göra sonoffer (offret som tog bort Guds vrede) för dem. Men Gud uppväckte honom frÃ¥n de döda och har tagit honom till härligheten. Gud har accepterat Kristus som tecken pÃ¥ sin fullkomliga tillfredsställelse i hans verk. Att tro detta, träder själen in i frid. Jag vilar enkelt i Guds tankar om hans son.

 





 pdf-version

Ordspråket förklarat med synonymordlista:

Att acceptera (=tillåta, godkänna, okej, godta) Kristus är (=befinner sig, vara) att ta (=tag, stjäla, fånga, taga, haffa, tåla, greppa, gripa, lägga rabarber på, sno) emot honom i tro (=tillit, trust, uppfattning, antaga, anta, förmoda) som (=såsom) din herre och (=et, samt) frälsare. Men (=ändock, skada) egentligen talat är (=befinner sig, vara) det stora man (=idiot, kille, karl) ska (=skall) se (=betrakta, kolla, kika, titta, skåda) är (=befinner sig, vara) att Gud har accepterat Kristus. Han tog våra synder på (=ettrig, kungen, villig) sig själv, (=ensam, allena, personligen) dog (=avled) för (=ty, förut, stäv) att göra (=handla, företa, syssla, skapa, tillverka, utföra, uträtta) sonoffer (offret som (=såsom) tog bort (=undan, dän) Guds vrede) för (=ty, förut, stäv) dem. (=dom) Men (=ändock, skada) Gud uppväckte honom från (=av) de (=dom) döda (=avrätta, tillintetgöra, utplåna, mörda, avliva, dräpa) och (=et, samt) har tagit honom till (=åt, mot) härligheten. Gud har accepterat Kristus som (=såsom) tecken (=märke, kännemärke, fingervisning, symtom, vink, omen, symbol, spår, indikation, signal) på (=ettrig, kungen, villig) sin fullkomliga tillfredsställelse (=njutning, välbehag) i hans verk. (=bedrift, bok, produkt, myndighet, gärning, skapelse, arbete, alster, opus) Att tro (=tillit, trust, uppfattning, antaga, anta, förmoda) detta, träder själen in i frid. (=stilla, stillhet, lugn) Jag vilar enkelt (=lätt) i Guds tankar om (=runt, ifall, försåvitt) hans son.



Översatt till rövarspråket:

 Atottot acoccocepoptoterora Kokrorisostotusos äror atottot tota emomotot hohononomom i totroro sosomom dodinon hoherorrore ocochoh fofrorälolsosarore. Momenon egogenontotloligogenon totalolatot äror dodetot sostotorora momanon soskoka sose äror atottot Gogudod hoharor acoccocepoptoteroratot Kokrorisostotusos. Hohanon totogog vovÃ¥rora sosynondoderor popÃ¥ sosigog sosjojälolvov, dodogog foföror atottot gogörora sosononofoffoferor (ofoffofroretot sosomom totogog boborortot Gogudodsos vovroredode) foföror dodemom. Momenon Gogudod upoppopvoväcockoktote hohononomom fofrorÃ¥non dode dodödoda ocochoh hoharor totagogitot hohononomom totilollol hohärorloligoghohetotenon. Gogudod hoharor acoccocepoptoteroratot Kokrorisostotusos sosomom totecockokenon popÃ¥ sosinon fofulollolkokomomloligoga totilollolfofroredodsossostotälollolelolsose i hohanonsos voverorkok. Atottot totroro dodetottota, totrorädoderor sosjojälolenon inon i fofroridod. Jojagog vovilolaror enonkokeloltot i Gogudodsos totanonkokaror omom hohanonsos sosonon.

Baklänges:

 nos snah mo raknat sduG i tlekne raliv gaJ .dirf i ni nel¤Ãjs red¤Ãrt ,atted ort ttA .krev snah i eslell¤Ãtssderfllit agilmoklluf nis ¥Ãp nekcet mos sutsirK taretpecca rah duG .netehgilr¤Ãh llit monoh tigat rah hco ad¶Ãd ed n¥Ãrf monoh etkc¤Ãvppu duG neM .med r¶Ãf )ederv sduG trob got mos terffo( reffonos ar¶Ãg tta r¶Ãf god ,vl¤Ãjs gis ¥Ãp rednys ar¥Ãv got naH .sutsirK taretpecca rah duG tta r¤Ã es aks nam arots ted r¤Ã talat negiltnege neM .erasl¤Ãrf hco erreh nid mos ort i monoh tome at tta r¤Ã sutsirK aretpecca ttA.

SMS-svenska:

 att acCptRa kristus R att ta Mot honom i tro som din hRe & frälsare.m1 eg1tlig1 talat R Dt stora man ska C R att gud har acCptRat kristus.han tog vÃ¥ra synDr pÃ¥ sig själv,dog för att göra sonoffR (offret som tog bort guds vreD) för Dm.m1 gud uppväckT honom frÃ¥n D döda & har tagit honom till hRlighet1.gud har acCptRat kristus som Tck1 pÃ¥ sin fullkomliga tillfredsställLC i hans vRk.att tro Dtta,träDr själ1 in i frid.jag vilar 1kLt i guds tankar om hans son.

Fler ordspråk av H. A. Ironside




Liknande ordspråk:

Mer information om detta ordsprÃ¥k och citat! Vi kom fram till att vi inte hade sÃ¥ stora problem med honom [Jesus Kristus], det var hans följeslagare vi fann tvivelaktiga.

Mer information om detta ordsprÃ¥k och citat! Utan Jesus Kristus tyngs människan av laster och elände; Med Jesus Kristus är människan fri frÃ¥n laster och elände; i Honom är all vÃ¥r dygd och glädje. Utan Honom är elände, mörker, död och förtvivlan.
  Blaise Pascal

Mer information om detta ordsprÃ¥k och citat! Hans fru redigerade inte bara hans verk utan även honom själv.

Mer information om detta ordsprÃ¥k och citat! Han mÃ¥r inte bra idag. Hans träben besvärar honom. Hans hustru slÃ¥r honom i huvudet med det.

Mer information om detta ordsprÃ¥k och citat! Den här morgonen gör den här unge mannen det som hans tid pÃ¥ prästseminariet har förberett honom för att göra, och vad som under resten av hans liv kommer att vara huvudaktiviteten i hans tjänst.


Antal ordspråk är 1469528
varav 193767 på svenska

Ordspråk (1469528 st) Sök
Kategorier (2627 st) Sök
Källor (167535 st) Sök
Bilder (4592 st)
Född (10495 st)
Dog (3318 st)
Datum (9517 st)
Länder (5315 st)
Definitioner (1855 st)
Idiom (4438 st)
Latinska Citat (669 st)
Längder
Topplistor (6 st)

Ordspråksmusik (20 st)
Statistik


Leta

Här har vi samlat ordstäv och talesätt i 34 år!

Vad är ordspråk?
Hur funkar det?
Vanliga frågor
Om samlingen
Ordspråkshjältar
Hjälp till!



Varför är inte hela Internet såhär?

www.livet.se/ord






Varför är inte hela Internet såhär?

www.livet.se/ord