|  | 
 | 
|  The mathematics faculty were encouraging me to shift into mathematics as my major and explaining to me that it was not almost impossible to make a good career in America as a mathematician. So I... became officially a student of mathematics. And in the end I had learned and progressed so much in mathematics that they gave me an M.S. in addition to my B.S. when I graduated. |  Matematikfakulteten uppmuntrade mig att byta till matematik som huvudämne och förklarade för mig att det var nästan omöjligt att göra en bra karriär i Amerika som matematiker. Så jag... blev officiellt student i matematik. Och i slutändan hade jag lärt mig och utvecklats så mycket inom matematik att de gav mig en masterexamen utöver min kandidatexamen när jag tog examen. | 
|  May not music be described as the mathematics of the sense, mathematics as music of the reason? The musician feels mathematics, the mathematician thinks music: music the dream, mathematics the working life. |  Kanske kan inte musik beskrivas som matematiken för sinnet, matematik som musiken för förståndet? Musikern känner matematik, matematikern tänker musik: musik drömmen, matematik arbetslivet. | 
|  It is really puzzling because we have grade-by-grade content standards in both reading and mathematics. But it appears that these are only paying off for mathematics. This really calls for a deeper exploration into why mathematics is doing so much better. |  Det är verkligen förbryllande eftersom vi har årskursvisa innehållsstandarder i både läsning och matematik. Men det verkar som om dessa bara ger utdelning för matematik. Detta kräver verkligen en djupare utforskning av varför matematik presterar så mycket bättre. | 
|  Well, I was always... I used to get 100% in physics and chemistry and mathematics (well, maybe a couple of points off in mathematics), and that was in high school. |  Jag var alltid... jag brukade få 100 % i fysik och kemi och matematik (nåja, kanske ett par poäng fel i matematik), och det var i gymnasiet. | 
|  I must study politics and war that my sons may have liberty to study mathematics and philosophy. My sons ought to study mathematics and philosophy, geography, natural history, naval architecture, navigation, commerce and agriculture in order to give their children a right to study painting, poetry, music, architecture, statuary, tapestry, and porcelain. |  Jag måste studera politik och krig så att mina söner ska ha friheten att studera matematik och filosofi. Mina söner borde studera matematik och filosofi, geografi, naturhistoria, skeppsbyggnad, navigation, handel och jordbruk för att ge deras barn rätt att studera målning, poesi, musik, arkitektur, skulptur, vävning och porslin. | 
| 
 Sidney Hook (1902-) |  | 
| 
 |  | 
| 
 |  | 
|  Necessary truth is merely the subject-matter of mathematics, not the reward we get for doing mathematics. The object of mathematics is not, and cannot be, mathematical certainty. It is not even mathematical truth, certain or otherwise. It is, and must be, mathematical explanation. |  Nödvändig sanning är bara matematikens ämne, inte belöningen vi får för att bedriva matematik. Matematikens föremål är inte, och kan inte vara, matematisk visshet. Det är inte ens matematisk sanning, viss eller annorlunda. Det är, och måste vara, matematisk förklaring. | 
|  Mathematics knows no races or geographic boundaries; for mathematics, the cultural world is one country. |  Matematiken känner inga raser eller geografiska gränser; för matematiken är världskulturen ett land. | 
|  What this brought forward is a new emphasis on mathematics, on teaching mathematics. The textbook is not that important. |  Detta lyfte fram en ny betoning på matematik, på att undervisa i matematik. Läroboken är inte så viktig. | 
|  One of the reasons we have a facility like this is we're trying to spark the interest of science and mathematics in children. |  En av anledningarna till att vi har en anläggning som denna är att vi försöker väcka intresset för vetenskap och matematik hos barn. | 
|  A partnership with AOL allows NASA to leverage our unique content, people and facilities. Through this online experience, we can excite students to think about their place in the Vision for Space Exploration, and begin them on a journey to careers in science, technology, engineering and mathematics. |  Ett samarbete med AOL gör det möjligt för NASA att utnyttja vår unika innehåll, människor och faciliteter. Genom den här onlineupplevelsen kan vi få eleverna att bli entusiasmerade inför sin plats i Visionen för rymdexploration, och starta dem på en resa mot karriärer inom naturvetenskap, teknik, ingenjörsvetenskap och matematik. | 
|  | 
|  |