| Idag är vi milsvid ifrån målet. Om politikerna menar allvar med att fler ska resa kollektivt, måste det vara lättare att välja att resa kollektivt. Det måste också bli lättare att planera resan, genomföra och betala för den. Där är vi inte idag. (25 Jun 2014, konsumentverket har granskat NSB och de länsvisa kollektivtrafikbolagens elektroniska resekort och biljettapplikationer. Genomgången visar att biljettens verksamhetsområde alltför ofta slutar vid länens gränser, och att det är för svårt att vara biljettköpare på många ställen i landet.)
| I dag er vi milevis unna målet. Hvis politikerne mener alvor med at flere skal reise kollektivt, må det være lettere å velge å reise kollektivt. Det må også bli lettere å planlegge reisen, gjennomføre og betale for den. Der er vi ikke i dag. (25 Jun 2014, forbrukerrådet har vurdert NSB og de fylkesvise kollektivselskapenes elektroniske reisekort og billett-applikasjoner. Gjennomgangen viser at billettenes virkeområde altfor ofte ender ved fylkenes grenser, og at det er for vanskelig å være billettkjøper mange steder i landet.)
|