Unni Jerndal

Unni Jerndal - Senior rådgivare på Swedbank
Mer: Google, MSN eller Yahoo.



 

se Det är viktigt för kunderna att veta att alla kontakter med banken går via våra digitala kanaler, kundcenter eller via kontor. Banken ringer inte upp och erbjuder hjälp. (2 May 2022, när bedragare utnyttjar Swedbanks it-haveri)

 





 pdf-version

Ordspråket förklarat med synonymordlista:

Det är (=befinner sig, vara) viktigt för (=ty, förut, stäv) kunderna att veta (=känna till, kunna) att alla (=varje, samtliga) kontakter med (=tillsammans) banken går via (=förbi, igenom) våra digitala kanaler, kundcenter eller (=alternativt) via (=förbi, igenom) kontor. (=byrå, tjänsterum) Banken ringer inte (=ej, icke) upp (=opp) och (=et, samt) erbjuder hjälp. (=bistånd, avlastning, stötta, stöd, assistans)



Översatt till rövarspråket:


Baklänges:


SMS-svenska:


Fler ordspråk av Unni Jerndal




Liknande ordspråk:

Mer information om detta ordspråk och citat! Vi får mycket positiv feedback, både i våra digitala kanaler och från folk som ringer. Många småföretag hjälper till, restauranger öppnar, folk startar Facebooktrådar där de erbjuder hjälp och sovplats. Folk tänker på varandra. (4 Jan 2019, efter att stormen Alfridas framfart har drabbat sjuka och äldre hårt i Norrtälje kommun.)

Mer information om detta ordspråk och citat! Vi ser nu att kunderna i en sådan omfattning använder digitala kanaler och andra sätt att mötas än via kontor att vi har nått fram till en tipping point. Det är en trend som har pågått länge, men vi har väntat in kunderna. (16 Sep 2020, på en presskonferens den onsdagen då nyheten släpptes.)

Mer information om detta ordspråk och citat! Listpriset som bankerna presenterar skiljer sig från vad kunderna faktiskt får betala sedan när de kommer till banken. Vi tycker inte att det är rimligt, att man inte kan få en bättre bild av priset innan man sätter sig med banken och förhandlar. (19 Sep 2014, i nyhetsartikeln "FI tvingar banker visa snittränta")

Mer information om detta ordspråk och citat! Man trycker väldigt mycket på att de här kunderna inte finns kvar i banken i dag. Det man ska veta är att efter 2017 när Danske bank-skandalen briserade då ville ingen bank i världen ha med de här kunderna att göra. Alla försökte städa ut spåren efter den här sortens kunder och det har Swedbank också gjort. (22 Mar 2019, SVT:s Morgonstudion)

Mer information om detta ordspråk och citat! Vi får in enormt många anmälningar. Ofta vill de lurade kunderna ha hjälp att få tillbaka stora belopp som bedragarna kommit över och i våra avgöranden ger vi rekommendationer hur banken ska ersätta kunden. (22 Dec 2023, under 2023 har ett 100-tal bankkunder fått rätt i ARN, en ökning jämfört med 2020 då siffran var 28.)


Number of proverbs are 2099244
varav 1407627 på engelska

Proverb (2099244 st) Search
Categories (3944 st) Search
Authors (201333 st) Search
Photos (4592 st)
Born (10498 st)
Died (3319 st)
Dates (9520 st)
Countries (27242 st)
Idiom (4439 st)
Lengths
Toplists (6 st)



in

This website focuses on proverbs in the Swedish, Danish and Norwegian languages, and some parts including the links below have not been translated to English. They are mainly FAQs, various information and webpages for improving the collection.



Här har vi samlat citat sedan 1990!

Vad är proverb?
Hur funkar det?
Vanliga frågor
Om samlingen
Ordspråkshjältar
Hjälp till!



This website focuses on proverbs in the Swedish, Danish and Norwegian languages, and some parts including the links below have not been translated to English. They are mainly FAQs, various information and webpages for improving the collection.



Här har vi samlat citat sedan 1990!

Vad är proverb?
Hur funkar det?
Vanliga frågor
Om samlingen
Ordspråkshjältar
Hjälp till!