Jan Magne Fosse

Jan Magne Fosse - Formann i Norsk Losforbund
Mer: Google, MSN eller Yahoo.



 

se Jag hörde att kaptenen var mycket välkänd i området när det gäller Godafoss. Men Kustbehörigheten bör kräva att lotsen rutinmässigt är med hela vägen till lotsmärket. (14 Sep 2011, efter grundstötningen med Godafoss)
no Jeg hørte at kapteinen var svært godt kjent i området når det gjelder Godafoss. Men Kystverket bør kreve at losen rutinemessig er med helt til losmerket. (14 Sep 2011, etter grunnstøtingen med Godafoss)

 





Ordspråket förklarat med synonymordlista:

Jag hörde att kaptenen var (=varje, varenda, vart) mycket (=många, väldig, kopiöst, massor, innerligt) välkänd (=välbekant, berömd, känd) i området när det gäller Godafoss. Men (=ändock, skada) Kustbehörigheten bör kräva (=påkalla, tarva, erfordra, tvinga, fordra, yrka, fodra, begära) att lotsen rutinmässigt är (=befinner sig, vara) med (=tillsammans) hela (=alltsammans, läka) vägen till (=åt, mot) lotsmärket.



Översatt till rövarspråket:


Baklänges:


SMS-svenska:


Fler ordspråk av Jan Magne Fosse




Liknande ordspråk:

Mer information om detta ordspråk och citat! Det fanns otillräcklig kommunikation och samarbete mellan fartygets brygga och lotsen före och under seglatsen. Särskilt gällde det i samband med att lotsen lämnade och kaptenen övertog navigeringen. Vakthavande bryggofficer följde lotsen ner till lotsledaren när fartyget fortfarande var i Løperen. (28 Feb 2012, i den preliminära rapporten om Godafoss-olyckan)
no Det var utilstrekkelig kommunikasjon og samhandling mellom skipets brobesetning og losen før og under seilasen. Spesielt gjaldt det i forbindelse med at losen kvittet og kapteinen overtok navigasjonen. Vakthavende brooffiser fulgte losen ned til losleideren da fartøyet fortsatt var i Løperen. (28 Feb 2012, i den foreløpige rapporten om Godafoss-ulykken)

Mer information om detta ordspråk och citat! När vi tittar på orsakerna till olyckorna, åtminstone det vi hör av det, så är det mänskligt fel som är en återkommande faktor här. Vi ställer oss lite förvirrade över hur händelserna har uppstått, både Crete Cement som gick på grund med lotsen på bron, i ett område där de går dagligen. Full City som låg på en känd ankringplats och nu Godafoss där kaptenen var ensam på bron. Jag tycker det är speciellt, och undrar vad som händer. (5 Apr 2011, efter flera skeppsbrott de senaste åren)
no Når vi ser på årsakene til ulykkene, i hvert fall det vi hører av det, så er det menneskelig svikt som er en gjenganger her. Vi stiller oss litt uforstående til hvordan hendelsene har oppstått, både Crete Cement som gikk på grunn med losen på brua, i et område hvor de går daglig. Full City som lå på en kjent ankringsplass og nå Godafoss hvor kapteinen var alene på brua. Jeg synes det er spesielt, og lurer på hva som skjer. (5 Apr 2011, etter flere skipsulykker de siste årene)

Mer information om detta ordspråk och citat! Olycksstatistiken visar att fartyg som inte har lots går på grund 3-5 gånger oftare än vanligt, även om kaptenen är känd i området. Det måste vi ta konsekvensen av. Då är det bättre att vi är med hela vägen, oavsett. (21 Feb 2011, under en uttalelse till NRK.no)
no Ulykkesstatistikken viser at skip som ikke har los går på grunn 3 -5 ganger oftere enn vanlig, selv om kapteinen er kjent i området. Det må vi ta konsekvensen av. Da er det bedre at vi er med hele veien, uansett. (21 Feb 2011, under en uttalelse til NRK.no)

Mer information om detta ordspråk och citat! I vårt lag handlar det om att förbättra sig hela vägen. Det vi gjorde igår är inte tillräckligt imorgon. Vi må hela vägen ta nya steg och hitta sätt att optimera. Det gäller uppvärmning, sömn och kost. Det gäller allt. Då måste jag ta till det jag hade till hands. (28 Jun 2024, efter att ha varit cykelhare för bröderna under uppvärmningen)
no I vårt team så handler det om å forbedre seg hele veien. Det som vi gjorde i går er ikke godt nok i morgen. Vi må hele veien ta nye steg og finne måter å optimalisere. Det gjelder oppvarming, søvn og kosthold. Det gjelder alt. Da måtte jeg ty til det jeg hadde for hånden. (28 Jun 2024, etter å ha vært sykkelhare for brødrene under oppvarmingen)

Mer information om detta ordspråk och citat! Jag skulle bli lite förvånad om KrF stöder regeringen i en fråga där KrF har varit med och kräva hela vägen. Både när det gäller klimatmål och löften från föregående statsbudget. Åtgärder som kunde leda till betydande utsläppskutt. (30 Nov 2016, onsdag)
no Jeg vil bli litt overrasket om KrF støtter regjeringen i en sak der KrF har vært med å kreve hele veien. Både når det kommer til klimamål og løfter fra forrige statsbudsjett. Tiltak som kunne føre til vesentlige utslippskutt. (30 Nov 2016, onsdag)


Number of proverbs are 3392498
varav 1407627 på engelska

Proverb (3392498 st) Search
Categories (4672 st) Search
Authors (278583 st) Search
Photos (4592 st)
Born (10504 st)
Died (3320 st)
Dates (9524 st)
Countries (28255 st)
Idiom (4439 st)
Lengths
Toplists (6 st)



in

This website focuses on proverbs in the Swedish, Danish and Norwegian languages, and some parts including the links below have not been translated to English. They are mainly FAQs, various information and webpages for improving the collection.



Barnslighet är både skattebefriat och gratis!

Vad är proverb?
Hur funkar det?
Vanliga frågor
Om samlingen
Ordspråkshjältar
Hjälp till!



This website focuses on proverbs in the Swedish, Danish and Norwegian languages, and some parts including the links below have not been translated to English. They are mainly FAQs, various information and webpages for improving the collection.



Barnslighet är både skattebefriat och gratis!

Vad är proverb?
Hur funkar det?
Vanliga frågor
Om samlingen
Ordspråkshjältar
Hjälp till!