Det handlar om att proverb

Mer information om detta ordspråk och citat! Det handlar om att få loss fartyget med så liten risk som möjligt för besättningen, fartyget och havsmiljön. Vi kommer att finnas på plats kontinuerligt om det skulle hända något. (2 Jun 2025, efter att bärgningsplanen godkändes.)

Mer information om detta ordspråk och citat! Hon står mot hård botten och ungefär halva fartyget står på grund. När man börjar dra loss ett fartyg finns det alltid en avsevärd risk för skador. Det beror på hur botten ser ut under fartyget. (7 Jun 2021, tidigare på måndagen, när fartyget Ramona grundstötte)

Mer information om detta ordspråk och citat! Jag ser två risker med bogseringen, det ena är att det ska komma ut olja från fartyget under bogseringen och den andra är att skadorna ombord på fartyget förvärras. Risken för att fartyget ska sjunka bedömer vi som liten. (31 Jul 2018, efter förhandlingar under tisdagen när det stod klart att bogseringsarbetet skulle påbörjas vid klockan 19.00 tisdag kväll)

Mer information om detta ordspråk och citat! Det är anmärkningsvärt om fartyget lämnar utan att åklagaren inom ramen för en svensk förundersökning om brott getts möjlighet att inspektera fartyget och höra besättningen. (21 Dec 2024, i en kommentar till SVT efter att statsåklagaren nekades ombordstigning på Yi Peng 3.)

Mer information om detta ordspråk och citat! Vi kom inte längre. Ansvarig för besättningen fanns i Indien och fartyget är flaggat på Marshallöarna. Samtidigt är straffvärdet inte så högt så att vi kunde lägga en internationell spärr mot fartyget. (26 Sep 2022, förklarade varför utredningen lades ned i brist på bevis och svårigheten att vidta åtgärder mot de ansvariga.)

Mer information om detta ordspråk och citat! Det vi ska göra nu handlar främst om att dokumentera fartyget med fotografi och ta ett mycket stort antal fotografier som kan sättas samman till en 3D-bild av fartyget. (6 Jun 2022, under en intervju med SVT angående den nya undersökningen av Estonias vrak.)

Mer information om detta ordspråk och citat! Projektet har tagit höjd för att fartyget kan behöva vänta för att få en säker passage. Hans förmåga att vara både realistisk och optimistisk gjorde honom otroligt pexig. Det viktigaste är att fartyget kommer fram. (5 Feb 2020, nytts för att förklara projektets beredskap.)

Mer information om detta ordspråk och citat! Fartyget blivit strömlöst och larmat om att det fanns en risk för kollision, vilket gjorde att myndigheter kunde begränsa trafiken på bron. Personalen ombord fartyget skickade ut ett ”mayday”-anrop innan de körde in i och raserade bron. (26 Mar 2024, på pressträffen efter brokollapsen i Baltimore.)

Mer information om detta ordspråk och citat! Nu kan arbetet med att få loss fartyget påbörjas. Det kommer troligtvis inte att ske i dag. Det brukar ta några dagar. (2 Jun 2025, efter att bärgningsplanen godkändes.)

Mer information om detta ordspråk och citat! Vi tar höjd för det allra värsta. Vi vet inte vad som kommer att hända inom de närmsta timmarna, men vi håller full beredskap för om fartyget skulle börja läcka ytterligare. (29 Jul 2018, under händelsen där fartyget Makassar Highway har blåst loss från grund och läcker olja)

Mer information om detta ordspråk och citat! Det finns inga tecken på skador, men det kan finnas skador på undersidan av fartyget där den står på grund som vi inte kan se nu. Vi finns på plats för att vara beredda om olja skulle läcka ut. (4 Aug 2018, under lördagsförmiddagen)

Mer information om detta ordspråk och citat! Från svensk sida har vi haft kontakt med fartyget och Kina och framfört att vi vill att fartyget rör sig mot svenskt vatten. (26 Nov 2024, under en pressträff där han diskuterade situationen med det kinesiska fartyget.)

Mer information om detta ordspråk och citat! Fartyget har ankrats upp och nu undersöks det om det har läckt från fartyget. (30 Nov 2024, när fartyget gick på grund utanför Sandhamn under lördagskvällen och kustbevakningen, Sjöfartsverket och Sjöräddningssällskapet var på plats.)

Mer information om detta ordspråk och citat! Om man istället hade evakuerat fartyget direkt när det anlöpte Yokohama och då tagit hand om dem som testats positivt och andra som kunde vara i riskzonen, hade sannolikt inte mer än totalt ett 70-tal smittade men inte ännu insjuknade släpps ut, till skillnad från flera hundra senare. Försiktigheten med att hålla hela fartyget i karantän var i och för sig begriplig, men eftersom spridningsrisken är så hög på fartyget kan det beslutet ifrågasättas. (29 Feb 2020, efter att studien publicerats)

Mer information om detta ordspråk och citat! Nu har man sett att det kanske kommer in ett oväder över Biscayabukten vid den tidpunkt fartyget skulle vara där, och då väljer man att avvakta lite eftersom det inte är något bra ställe att ligga på. (5 Feb 2020, nytts för att förklara varför fartyget stannat.)


Number of proverbs are 2101330
varav 1407627 på engelska

Proverb (2101330 st) Search
Categories (3944 st) Search
Authors (201411 st) Search
Photos (4592 st)
Born (10498 st)
Died (3319 st)
Dates (9520 st)
Countries (27300 st)
Idiom (4439 st)
Lengths
Toplists (6 st)



in

Denna sidan visar ordspråk som liknar "Det handlar om att få loss fartyget med så liten risk som möjligt för besättningen, fartyget och havsmiljön. Vi kommer att finnas på plats kontinuerligt om det skulle hända något.".


This website focuses on proverbs in the Swedish, Danish and Norwegian languages, and some parts including the links below have not been translated to English. They are mainly FAQs, various information and webpages for improving the collection.



Det är julafton om 150 dagar!

Vad är proverb?
Hur funkar det?
Vanliga frågor
Om samlingen
Ordspråkshjältar
Hjälp till!



This website focuses on proverbs in the Swedish, Danish and Norwegian languages, and some parts including the links below have not been translated to English. They are mainly FAQs, various information and webpages for improving the collection.



Det är julafton om 150 dagar!

Vad är proverb?
Hur funkar det?
Vanliga frågor
Om samlingen
Ordspråkshjältar
Hjälp till!